ورود ناوگان نظامی نیروی دریایی اورانژ به آبهای روتردام

بازدید: 623 بازدید
نیروی دریایی

نقاش: سیمون دِ ولیگر
تاریخ خلق اثر: سال 1642 میلادی
کشور: هلند
رسانه: رنگ روغن روی بوم
موضوع: تاریخ

بهترین و معروف‌ترین نقاش جهان در کشیدن نقاشی‌های دریایی

سیمون دِ ولیگر در سال 1601 میلادی در شهر روتردام به دنیا آمد. او یک طراح و نقاش سرشناس هلندی بود و یکی از بهترین و معروفترین نقاشان جهان در زمینه کشیدن نقاشی های دریایی است. وی در روتردام متولد شد و در سال 1634 میلادی به شهر دلفت نقل مکان کرد. در سال 1638 میلادی به عضویت انجمن صنفی سنت لوک درآمد. سیمون تا سال 1650 میلادی در خانه خود واقع در روتردام سکونت داشت و بعد از آن به شهر وییسپ که یک شهر کوچک در حومه آمستردام بود، نقل مکان کرد. او در سالهای 1630 تا 1640 میلادی جایگاه و شهرت هنری خود را تا حد زیادی بدست آورد و به عنوان یکی از برترین نقاش ها در زمینه خلق نقاشی های دریایی در جامعه هلند شناخته شد.

مهارت در کشیدن نقاشی کشتی

سیمون در بکار بردن رنگهای نزدیک به واقعیت بسیار ماهر بود و به همین دلیل آثارش به واقعیت نزدیک هستند. او از سبک تک رنگی استفاده می کرد و از رنگهای غیر واقعی دوری می جست. همچنین در کشیدن جزئیات دقت زیادی می کرد. کشتی ها را بسیار مشابه نمونه واقعی آنها نقاشی می کرد و به ریزترین اجزای بدنه آنها نیز توجه داشت. او از حالت های مختلف کشتی ها نقاشی می کشید، برای نمونه: کشتی های پهلو گرفته در بندر، کشتی های در حال حرکت در دریا، کشتی های قرار گرفته در طوفان های سهمگین دریایی و کشتی هایی که در حال غرق شدن هستند. او علاوه بر نقاشی، در طراحی پرده های نقش دار، قلم زنی و رنگ آمیزی شیشه ها نیز دستی داشت و شاگردان موفقی را نیز آموزش داد.

مرگ و ناتمام ماندن برخی از کارهای هنری

سیمون دِ ولیگر در 13 مارس 1653 میلادی در شهر کوچک وییسپ در حومه آمستردام درگذشت و تعدادی از آثار او ناتمام ماند زیرا مرگ فرصت به پایان رساندن این نقاشی ها را به او نداد اما آثار بسیار زیبایی از او بر جای ماند و نسل جوان نقاشان دریایی از آثار او بسیار الهام گرفته و خواهند گرفت.