زمانی که سزان این نقاشی را به تصویر درآورد، دقیقاً همزمان بود با دورانی که او در حال تبدیل شدن به یک استاد ماهر و حرفه ای بود. سزان این اثر شاخص هنری را هنگامی خلق کرد که در آغاز پختگی سبک محبوب خود قرار داشت و آثاری را که او بعد از این نقاشی خلق کرد، همگی در زمره بهترین و خاص ترین کارهای او جای می گیرند. از این زمان به بعد سزان توانست آرام آرام بر کار خود تسلط پیدا کرده و سبک منحصر به فرد خود را نیز تکامل ببخشد، تا جایی که توانست به یکی از تاثیر گذارترین نقاشان کشور فرانسه در زمینه خلق نقاشی به سبکهای پست امپرسیونیسم و کوبیسم تبدیل شود.
نام خالق این اثر: پل سزان
تاریخ خلق: سال 1890 میلادی
مکان خلق: کشور فرانسه
رسانه: رنگ روغن روی بوم
اندازه فیزیکی این تابلو نقاشی: 65 سانتی متر پهنا و 81 سانتی متر ارتفاع.
سبک های بکار رفته در این نقاشی: امپرسیونیسم، پست امپرسیونیسم و هنر نوگرا.
مکان نگهداری این تابلو: موزه اسرائیل واقع در اورشلیم (Israel Museum, Jerusalem).
موضوع: نقاشی از زندگی روستایی، تصویر رویایی از منظره طبیعت زیبا و پاک به همراه یک خانه روستایی قدیمی.
بزرگنمایی ساختمان خانه روستایی:
سزان، هنرمندی شاخص در زمینه خلق آثار پست امپرسیونیسم
پل سزان در 19 ژانویه 1839 میلادی در شهر اکس-آن-پرووانس (Aix-en-Provence) واقع در کشور فرانسه به دنیا آمد. او یکی از شاخص ترین هنرمندان فرانسوی تبار در دوران خود بود که در زمینه پرداختن به هنرهای مدرن و سبک های تازه به وجود آمده، سرآمد هنرمندان زمان خود بود. سزان به طور خاص در سبک هنری پست امپرسیونیسم فعالیت می کرد و آثار فراوان و گرانبهایی را نیز در همین سبک از خود بر جای گذاشت که امروزه علاقه مندان زیادی را بسوی خود جذب کرده اند. در بزرگی پل سزان همین بس که هنرمندان نامدارای همچون آنری ماتیس (Henri Matisse) و پابلو پیکاسو (Pablo Picasso) درباره او گفته اند که: (is the father of us all) سزان پدر همه ماست. پل سزان در واپسین روزهای زندگی خود هنگامی که در یک روز طوفانی از خانه بیرون رفت تا مشغول کشیدن آخرین اثر خود شود، پس از شروع کار کشیدن و سپری شدن دو ساعت از آن، تصمیم گرفت تا کار را متوقف کرده و به خانه بازگردد. او در مسیر بازگشت به خانه در میانه راه غش کرد و توسط یک گاری چی که از آنجا در حال عبور بود به خانه اش برده شد و چند روزی را در رنج و بیماری گذراند. او بعد از حدود یک هفته، در تاریخ 22 اکتبر 1906 میلادی درگذشت و در قبرستان سنت پیر (Saint Pierre) واقع در شهر زادگاهش به خاک سپرده شد. پزشکان علت مرگ او را سکته اعلام کردند.
تاثیر گذاری سزان بر سبکهای هنری کوبیسم و پست امپرسیونیسم
سزان از نظر نوع تفکر هنری در مورد سبک کوبیسم و پست امپرسیونیسم با سایر هنرمندانی که در این سبکها فعال بودند، تفاوت چشمگیری داشت به گونه ای که تاکید امپرسیونیست ها درباره خلق لحظه های مبهم، سریع و زودگذر را رد کرد و در عوض به این شیوه شخصی باور داشت که باید نقاشی هایش دارای اساس و فرم های سازماندهی شده و منظم باشند. در واقع او شیوه جدید و مبتکرانه ای را از عمق و حجم ارائه کرد که اوج آن را در همین نقاشی نیز می توان مشاهده کرد که در آن یک طبیعت تند، سرکش، آشکار، قابل فهم و بسیار عمیق قرار گرفته که چشمان هر بیننده ای را به صورت ناخودآگاه به سوی عمق و مرکز اثر می کشاند، بدون اینکه او را دچار ابهام و سردرگمی کند.