نقاشی فصل برگ ریزان و منظره پاییزی زیبا

بازدید: 1116 بازدید
پاییز

نقاش: اَشر براون درند
تاریخ خلق اثر: سال 1847 میلادی
کشور: آمریکا
رسانه: رنگ روغن روی بوم

توجه و علاقه نقاشان به صحنه‌ها و جلوه‌های طبیعت در پاییز

این چشم انداز پاییزی یادآور صحنه های روستایی و رعیتی است که دیدن آن برای بیشتر مردم، عادی شده است. اینگونه منظره ها از دیرباز مورد توجه خیل زیادی از نقاشان بوده و کم نبوده اند افرادی که دلداده طبیعت پاییزی بوده و آثار زیادی را از این فصل زیبا نقاشی کرده اند. علاقه نقاشان هنرمند به جلوه های دیداری در فصل پاییز، معطوف به یک طبقه یا صنف خاص از نقاشان نبوده است، بلکه هم نقاشان بسیار ماهر و مشهور و هم نقاشان مبتدی و ناشناخته، به خلق تابلوهایی با مضمون پاییز و چشم انداز آن، دست زده اند. البته باید پذیرفت که فصل پاییز با رنگهای آرام بخش خود، همیشه چشم آدمیان را به سوی خود کشانده و آنها را به آرامش و سکون فرا خوانده است.

جنبش هنری هادسون ریور در کشور آمریکا

اَشر براون درند یکی از نقاشان مطرح و برجسته مکتب هادسون ریور در کشور آمریکا بود. این جنبش هنری را توماس کول، بنیان گذاشت. مکتب هادسون ریور، اولین مکتب نقاشی در کشور آمریکا بود که نقاشان پیرو آن، عمدتاً منظره نگار بودند. اَشر نیز در اصل یک حکاک آموزش دیده و توانمند بود که در اوایل کار هنری خود، شهرت زیادی را با آثار حکاکی شده به دست آورد. او که تحت تاثیر چشم انداز های بکر آمریکا قرار گرفته بود، رفته رفته پا به عرصه هنر گذارد و به خلق صحنه های مختلف از مناظر سرزمین خود، روی آورد.

هنرمندی که خیلی زود به رهبری یک مکتب هنری رسید

اَشر در سال 1835 میلادی، اولین نقاشی خود را کشید و بعد از آن خیلی زود عنوان رهبر مکتب هادسون ریور کشور آمریکا را به خود اختصاص داد. او در سال 1840 میلادی به همراه جمعی از هنرمندان با یک تور مسافرتی به اروپا سفر کرد و پس از بازکشت به کشور خود، ریاست آکادمی ملی را بر عهده گرفت و تا سالها در این مقام باقی ماند.