نقاشی اسطوره ای و یونانی از آپولو با چنگ موسیقی

بازدید: 1183 بازدید
آپولو

نقاش: روزالبا کریرا
تاریخ خلق اثر: بین 1740 تا 1746 میلادی
کشور: ایتالیا
رسانه: مداد رنگی روی کاغذ آبی
شخصیت: آپولو
موضوع: دین و اسطوره شناسی در دوران باستان، نوازنده چنگ.

از تولد تا شروع کشیدن نقاشی و سبک هنری روزالبا

روزالبا کریرا در 12 ژانویه 1673 میلادی در شهر ونیز ایتالیا به دنیا آمد. او از نقاشان پیرو سبک هنری روکوکو بود و آثار برجسته و تحسین برانگیزی را در این سبک خلق کرد. این سبک هنری در قرن 18 میلادی رونق بسیاری داشت. روزالبا در دوران جوانی و به هنگام آغاز کار هنری، در کشیدن نقاشی های پرتره و مینیاتور، تخصص و مهارت بالایی داشت و در نقاشی های مینیاتوری بیشتر از گواش و آبرنگ استفاده می کرد و گاهی نیز بر روی مینا نقاشی می کشید. روزالبا با گذشت زمان به سبک روکوکو روی آورد و پرتره های زیادی را از افراد مختلف به ویژه از شخصیت های تاریخی و اساطیری، خلق کرد.

خانواده طبقه متوسط و رسیدن روزالبا به پختگی هنری

خانواده او از طبقه متوسط و پایینی در شهر ونیز برخوردار بود و او در دوران کودکی، کار هنری خود را با ساخت الگوهای توری برای مادرش، که شغلش توری بافی بود، آغاز کرد. روزالبا در سال 1700 میلادی اولین مینیاتور خود را کشید و در سال 1703 میلادی اولین پرتره با مداد رنگی خود را به پایان رسانید. برخی ادعا می کنند که او در تکنیک رنگ روغن از یک نقاش ونیزی به نام جوزپه دایمانتینی تقلید می کرده است. کارهای هنری او در زمینه مداد رنگی به تدریج به تکامل و پختگی رسید تا آنجا که در کشور خود در این شیوه پیشگام بود و آثاری را که با مداد رنگی می کشید جزء بهترین آثار زمان خود بودند. روزالبا در سال 1721 میلادی، به پاریس سفر کرد و در این شهر با درخواست های زیادی برای کشیدن پرتره های سفارشی روبرو شد. او در شهر پاریس مورد استقبال مجموعه داران هنری و حتی خانواده سلطنتی قرار گرفت و به عنوان عضو افتخاری آکادمی پاریس انتخاب شد. روزالبا دو خواهر به نام های جیووانا و آنجلا داشت که آنجلا در پاریس با یک نقاش به نام آنتونیو پلگرینی ازدواج کرد و خواهر دیگرش، جیووانا نیز به همراه مادرش در یکی از حزب های فرانسه عضو شدند. هر دو خواهر روزالبا در کارهای هنری و گرفتن سفارش نقاشی به او کمک می کردند. روزالبا در سال 1721 میلادی به ونیز بازگشت و در این شهر بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

عمر طولانی و پایان غم انگیز زندگی روزالبا

آخرین سالهای عمر طولانی روزالبا بسیار غم انگیز بود زیرا او بینایی خود را از دست داد و کور شد. براستی کور شدن برای یک نقاش که تمام عمر خود را صرف دیدن و کشیدن کرده، بسیار غم انگیز است. روزالبا کریرا در 15 آوریل 1757 میلادی در سن 84 سالگی درگذشت.